Friday 5 August 2011

Kenapa BlackBerry, Tidak iPhone?

Hahaha..topik ini memang menarik, kenapa saya suka BlackBerry, kalau nak ditanya kenapa?! dan phone apa yang anda semua ingin pakai, sudah pasti ramai yang akan pilih iPhone betul tak? Bagi pengemar/peminat iPhone saya nak tanya apa yang menariknya iPhone tu?.
Okaylah, sebenarnya jika nak dibandingkan spec dengan phone lain, ada yang lebih hebat dan terbaik.
Berbalik pada iPhone, apa yang bestnya tentangnya? Ini adalah pandangan saya ye..
  • iPhone adalah phone yang pertama yang menggunakan konsep multi-touch.
  • Terkenal dan sangat berkualiti, tiada bandingannya.
  • Menggunakan OS yang tersendiri.
  • Pelayar internet (Safari) yang laju dan terbaik.
  • Rupanya bentuknya simple lagi kacak.
  • Harganya yang mahal, jika sesiapa pakai nampak macam orang-orang kaya.

Tapi kenapa saya pilih BlackBerry? Antara sebabnya :
  • berkonsepkan 'Sentiasa Online' (iPhone ada terhadnya).
  • 'Real-time IM+Social Media Update' (Facebook, Twitter, etc.) sebab memang intergrated dengan phone BlackBerry itu sendiri.
  • Email client yang sangat terbaik sejak dulu lagi dan memang tidak dinafikan lagi ia memang mantop.
Kenapa saya pilih BlackBerry, memang saya suka online, jika takde, terasa keboringan plak.Oleh itu BlackBerry pilihan saya adalah BlackBerry Curve 8520. Itu saja saya mampu.

Di bawah ini adalah petikan dan komen dari Facebook.
Kalau kawan-kawan rasa tidak sependapat sila comment di bawah ini ye.

No comments:

Post a Comment